Pagrindinis meniu
UGDYMAS » Neformalusis švietimas » Projektai » Žygimantui Augustui 500 » Žygimantuk, analizuok, suprask, nuspręsk!
Kalendorius

« »
P A T K Pn Š S  
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 01 02 03 04 05
Mėnesio įvykiai »  
Pamokų laikas
 I. 08.00 - 08.45
 II. 08.55 - 09.40
 III. 09.50 - 10.35
 IV. 11.00 - 11.45
 V. 12.10 - 12.55
 VI. 13.05 - 13.50
 VII. 14.00 - 14.45

Vilniaus Žygimanto Augusto pagrindinėje mokykloje 2020-2021 m. m. vykdomas edukacinis projektas „Žygimantuk, analizuok, suprask, nuspręsk!“, kurio tikslas supažindinti pradinių ir specialiųjų klasių mokinius su iškilia asmenybe Žygimantu Augustu.

 

Gegužės mėn. pradinių klasių ir spec. klasių mokiniai vykdė projekto „Žygimantuk, analizuok, suprask, nuspręsk!” veiklą „Žygimanto Augusto insignijos“. Mokiniai sužinojo, ką reiškia žodis „insignijos“. Pagal knygelės „Žygimantas Augustas ir valdovo sostas" ištrauką (autoriai Viltarė Jasinskytė ir Andrej Ryčkov), Žygimanto Augusto įšventinimo ceremonijai reikėjo karūnos, apsiausto ir kalavijo. Šį kartą mokinukai piešė, kūrė, konstravo iš įvairių medžių tikrų tikriausius kalavijus. 2c klasės mokiniai dalyvavo nuotolinėje pamokėlėje „Kalavijo pasakojimas“, kurią vedė archeologas iš Valdovų rūmų. Vaikai negalėjo patikėti, kad tikri kalavijai galėdavo sverti tiek, kiek sveria pats antros klasės mokinys.

 

Nuotraukas žiūrėkite čia

 

Balandžio mėn. pradinių klasių ir spec. klasių mokiniai vykdė projekto „Žygimantuk, analizuok, suprask, nuspręsk!” veiklą „Žygimantas Augustas Vilniuje“. Mokiniai sužinojo, kokie pastatai Vilniuje buvo Renesanso laikotarpiu – būtent tuo metu, kai pats kunigaikštis Žygimantas Augustas gyveno Vilniuje. Mokinukai gavo užduotį: kartu su šeimomis aplankyti nors vieną iš šio laikotarpio pastatų ir prie jo įsiamžinti nuotraukoje. Kas turėjo galimybę, apsilankė ne vienoje, o net keliose vietose. Nuotraukose – nuostabios ir daug kam gerai žinomos vietos Vilniuje: Valdovų rūmai, šv. Onos bažnyčia, Bernardinų bažnyčia, Aušros vartai, Gedimino pilis.

 

Nuotraukas žiūrėkite čia 

 

Kovo mėnesį pradinių ir spec. klasių mokiniai vykdė projekto „Žygimantuk, analizuok, suprask, nuspręsk!“ veiklą „Žygimanto Augusto biblioteka“. Mokiniai sužinojo, kad kunigaikštis Žygimantas Augustas sukaupė labai didelę vertingų knygų biblioteką. Vaikai gavo užduotį – išrinkti vieną savo perskaitytą knygą ir ją rekomenduoti šiai bibliotekai. Mokiniai rašė, iliustravo, fotografavo savo knygas, rašė laiškus draugams, citavo įdomias skaitytų knygų mintis. Daugumoje pradinių klasių kiekvieną mėnesį yra vykdomi skaitymo projektai, kurių tikslas padėti suvokti skaitymo svarbą žmogaus gyvenime.

 

Nuotraukas žiūrėkite čia

 

Vasario mėn. pradinių klasių ir spec. klasių mokiniai vykdė projekto „Žygimantuk, analizuok, suprask, nuspręsk!“ veiklą „Žygimanto Augusto laikų rūbai“. Mokiniai gilinosi į Renesanso laikotarpį – sužinojo, kokiais rūbais rengėsi to laikmečio žmonės. Rūbus bandė atkurti arba sukurti piešdami, lipdydami, klijuodami audinių skiauteles. Kai kurie mokinukai bandė piešti patį kunigaikštį Žygimantą Augustą ir jo žmoną Barborą Radvilaitę. Mokiniams buvo užsiminta, kad šio laikotarpio dvarų žmonės labai mėgdavo švęsti Užgavėnes. Būtent pirmosios istorinės žinios apie Užgavėnių karna

 

Nuotraukas žiūrėkite čia

 

Sausio mėn. pradinių klasių mokiniai vykdė dar vieną projekto „Žygimantuk, analizuok, suprask, nuspręsk!“ veiklą „Kaip pakeisčiau pasaulį, jei tapčiau valdovu? Kuo svarbus galėčiau būti pasauliui?“ Mokiniai sužinojo, kad Žygimantas Augustas didžiuoju Lietuvos kunigaikščiu tapo būdamas vos 9 metų. Vaikai galvojo, mąstė kuo svarbūs galėtų būti pasauliui, kaip pakeistų pasaulį, jei taptų valdovais. 1-2 klasių mokiniai iliustravo, konstravo savo sumanymus. 3-4 klasių mokiniai rašė rašinėlius.

 

Nuotraukas žiūrėkite čia

 

Gruodžio mėn. pradinių klasių ir spec. klasių mokiniai, vykdydami projekto „Žygimantuk, analizuok, suprask, nuspręsk!“, veiklą susipažino su Žygimanto Augusto laikų virtuve. Vaikai ieškojo, domėjosi, kokie patiekalai, ingredientai buvo naudojami Žygimanto Augusto virtuvėje.

2c klasės mokinukai rašė, kūrė receptus, kuriuose būtų nors vienas svarbus ingredientas iš Žygimanto Augusto laikų virtuvės. Pagal receptą kai kurie mokiniai bandė namuose pagaminti patiekalus. Vienas iš labai žinomų ingredientų — gvazdikėliai: o jie visada taip kvepia Kalėdomis. 4c klasės mokiniai artėjančių šv. Kalėdų kvapą pajuto ir klasėje — įvairiais ornamentais smaigstė gvazdikėlius į apelsinus ir puošė savo palangę.

 

Nuotraukas žiūrėkite čia

 

 

Lapkričio mėn. pradinių klasių ir spec. klasių mokiniai, vykdydami projekto „Žygimantuk, analizuok, suprask, nuspręsk!“ veiklą „Kokioje pilyje/rūmuose gyveno Žygimantas Augustas?“, iš antrinių žaliavų kūrė arba pasirinkta technika piešė pilis ir rūmus. Mokiniai nagrinėjo pateiktą informaciją apie Žygimanto Augusto valdymo laikų pilis bei rūmus. Pamatę, sužinoję, išgirdę vaikai bandė patys sukurti pilis ir rūmus. 2a klasės mokinukams pagelbėjo ir jų tėveliai: visi kartu įsiliejo į pilių kūrimą iš antrinių žaliavų.

 

Nuotraukas žiūrėkite čia

 

Vykdant edukacinį projektą „Žygimantuk, analizuok, suprask, nuspręsk!“, spalio mėnesį pradinių klasių ir spec. klasių mokiniai dalyvavo veikloje „Žygimanto Augusto karūna“. Mokiniai domėjosi, sužinojo, kokia buvo Lenkijos karaliaus ir Lietuvos didžiojo kunigaikščio Žygimanto Augusto karūna. Pasirinkta technika vaikai kūrė, piešė karūnas. Ketvirtų klasių mokiniai piešė patį kunigaikštį Žygimantą Augustą su karūna.

 

Nuotraukas žiūrėkite čia

 

Pagal projekto veiklos planą, rugsėjo mėnesį mokiniai buvo supažindinami su mokyklos herbu ir jo simbolių reikšme. 1-4 kl. mokiniai spalvino mokyklos herbo šabloną, aiškinosi herbo spalvų reikšmes. 3-4 kl. mokiniai papildomai susipažino su Žygimanto Augusto jungtiniu herbu.

 

Nuotraukas žiūrėkite čia

© Vilniaus Žygimanto Augusto pagrindinė mokykla. Visos teisės saugomos.